چگونه بهترین باتری را برای ماشین خود انتخاب کنیم؟

1399/10/30 در ساعت 12:00:00

باتری ماشین شما وسیله است که معمولا در زیر کاپوت قرار گرفته که  نه تنها برق مورد نیاز قفل درب، پنجره های کشویی، چراغ ها و سایر لوازم جانبی خودرو را تأمین می کند

چگونه بهترین باتری را برای ماشین خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین باتری را برای ماشین خود انتخاب کنیم؟

باتری ماشین شما وسیله است که معمولا در زیر کاپوت قرار گرفته که  نه تنها برق مورد نیاز قفل درب، پنجره های کشویی، چراغ ها و سایر لوازم جانبی خودرو را تأمین می کند، بلکه به شما امکان می دهد وسیله نقلیه خود را استارت بزنید و روشن کنید. یقینا وسیله ی نقلیه ی شما بعد از خرابی باتری، عملکردی نخواهد داشت.

باتری ها نیز مانند سایر اجزای وسایل نقلیه به مرور فرسوده می شوند و باید تعویض شوند. تعویض باتری خودرو توسط خودتان می تواند صرفه جویی در هزینه واقعی باشد، اما این کار ممکن است ریسک هایی را به همراه داشته باشد. از جمله اینکه ممکن است با تشخیص اشتباه خرابی باتری، متحمل هزینه ی اضافه ای شوید. 

احتمالا اولین سوالی که بعد از خرابی باتری به ذهنتان میرسد این است که چگونه باتری مناسب خودروی خود را انتخاب کنیم؟ 

هنگام جستجوی باتری مناسب جایگزین، پنج عامل مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.


5 عامل مهم در خرید باتری ماشین :

اندازه

نام تجاری

ظرفیت ذخیره

تاریخ تولید 

درجه CCA باتری  (Cold Cranking Ampere)



  1. اندازه گروه باتری اتومبیل خود را تعیین کنید:

مهم است که باتری اتومبیل شما به راحتی و در سینی باتری آن قرار بگیرد. اندازه سینی باتری خودرو بسته به نوع و مدل خودرو متفاوت خواهد بود، اما بیشتر آنها برای قرار دادن باتری های اندازه گروه خاص طراحی شده اند.

اندازه گروه باتری ماشین خود را می توانید در بخش باتری کتابچه راهنمای خودروی خود پیدا کنید. اما اگر دیگر به کتابچه راهنمای اصلی خود دسترسی ندارید، می توانید از فروشگاههای معتبر فروش باتری ماشین برای تعیین اندازه گروه باتری مناسب برای اتومبیل خود مشورت بگیرید.


اندازه های گروه مشترک باتری ماشین

باتری های 35 آمپر: مناسب برای ماتیز ، کرولا ، پیکانتو و غیره.

باتری های 45 آمپر: مناسب برای ام وی ام 110 ، کرولا و غیره.

باتری های 50 آمپر: مناسب برای پراید ، 206 ، کوئیک و غیره.

باتری های 55 آمپر: مناسب برای پراید، 206.

باتری های 60 آمپر: مناسب برای ریو، لیفان ایکس 50، ام وی ام 315 و غیره.

باتری های 66 آمپر: مناسب برای پژو405، سمند، پرشیا و غیره.

باتری های 70 آمپر: مناسب برای پرادو، سانتافه، مزدا 3، توسان و غیره.

باتری های 74 آمپر: مناسب برای پژو405، سمند، مگان و غیره.

و باتری های 80 ، 90 ، 100 آمپر. 


"""خرید و نصب باتری در اندازه نادرست باعث اتلاف هزینه می شود و ممکن است به ماشین شما آسیب برساند."""


  1. مارک باتری را انتخاب کنید:


در حالی که مارک های باتری اتومبیل زیادی در بازار و مغازه های فروش باتری ماشین وجود دارد، بیشتر آنها فقط توسط چند تولید کننده ساخته می شوند. 

در حالت ایده آل، هر کدام از مارک های باتری که در دفترچه راهنمای وسیله نقلیه شما مشخص شده است را باید خریداری کنید. اگر می دانید که مارک پیشنهادی بیش از حد گران است و می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید، حتماً فقط باتری هایی را انتخاب کنید که مشخصات آن مطابق با الزامات ذکر شده در کتابچه راهنمای شما باشد.

ممکن است وسوسه شوید ارزانترین مارک موجود را بخرید، اما این روش معمولاً توصیه نمی شود. باتری های ارزان قیمت معمولاً دارای نقص هستند و در طولانی مدت عملکرد خوبی ندارند. خرید یک باتری ارزان قیمت ممکن است اکنون در هزینه شما صرفه جویی کند، اما در طولانی مدت، تعمیر و نگهداری و تعویض هزینه شما بیشتر از هزینه اولیه شما خواهد بود.


بامداد باتری یکی از مراکز معتبر فروش باتری ماشین می باشد که میتوانید باتری ماشین خود را با قیمت مناسب خریداری کنید و همراه با ارسال رایگان، نصب شده روی خودروی خود تحویل بگیرید.


همچنین می توانید باتری های اتومبیل را از مغازه های  محلی و یا حتی مغازه های فروش لوازم های دیگر خودرو خریداری کنید، اما ممکن است انتخاب محدود باشد و به علاوه تاریخ باتری ها به روز نباشد و مدتی زیادی از تولید آنها گذشته باشد.


  1. تاریخ تولید باتری را بررسی کنید:

باتری های با تاریخ تولید جدید عملکرد بهتری دارند و ماندگاری بالاتری نسبت به باتری های قدیمی دارند. حتما  تاریخ ساخت باتری تعویضی را که از مراکز معتبر فروش باتری ماشین تهیه کرده اید بررسی کنید. به طور کلی، اگر باتری کمتر از 6 ماه از عمر آن بگذرد "تازه" در نظر گرفته می شود.

متأسفانه تاریخ تولید به ندرت در علامت گذاری عادی ذکر شده است. در عوض، کدهای حروف عددی 2 حرفی برای بیان عمر باتری ماشین استفاده می شوند. اولین شخصیت نامه ای از A به L خواهد بود که نشان دهنده ماه ساخت است. کاراکتر دوم عددی از 0 تا 9 خواهد بود که نشان دهنده سال ساخت است.


  1. ظرفیت ذخیره باتری را بررسی کنید:

درجه ظرفیت ذخیره باتری (RC) به "قدرت ایستاده" آن اشاره دارد. این مدت زمانی است که باتری می تواند حداقل ولتاژ لازم برای راه اندازی ماشین شما را در صورت خرابی دینام یا تسمه فن تأمین کند. در صورت قطع عملکرد دینام، اتومبیل شما با داشتن یک امتیاز ظرفیت ذخیره عالی، می تواند به تنهایی با باتری کار کند.

به سادگی باتری با بیشترین ظرفیت ذخیره را که می توانید انتخاب کنید، انتخاب نکنید. با راهنمای مالک خود مشورت کنید تا میزان ظرفیت ذخیره توصیه شده برای مدل خودروی خاص خود را بیاموزید. فقط باتری هایی را انتخاب کنید که درجه RC آنها در محدوده توصیه شده ذکر شده در کتابچه راهنمای مالک خودرو شما باشد.


رتبه بندی RC باتری معمولاً در چند دقیقه ذکر می شود. اگر نمی توانید درجه RC را روی برچسب باتری پیدا کنید (برخی از برچسب ها این اطلاعات را لیست نمی کنند)، ادبیات محصول را بررسی کنید یا از یک دستیار فروشگاه بخواهید.


رتبه RC باتری خود را به عنوان کیت اضطراری اتومبیل خود در نظر بگیرید. هرچه زمان کارکرد ظرفیت ذخیره باتری بیشتر باشد، در صورت بروز مشکل غیر منتظره، احتمال گرفتار شدن در آن کمتر می شود.


فرق آمپر (AMP)  با ظرفیت ذخیره (RC)

ظرفیت ذخیره (RC) یک شاخصه باتری بسیار مهم است. این تعداد دقایقی است که باتری کاملاً شارژ شده در دمای 25 درجه سانتیگراد،  25 آمپر تخلیه می کند تا زمانی که باتری به زیر 10.5 ولت برسد.اما آمپر ساعت (AH)، استاندارد درجه بندی باتری است که به مدت 20 ساعت در نظر گرفته می شود.


  1. درجه  CCA  باتری را بررسی کنید:

(CCA) یا Cold Cranking Ampere همان  توانایی باتری شما را برای راه اندازی ماشین در هوای بسیار سرد اندازه گیری می کنند. در شرایط انجماد، به دلیل ضخیم شدن روغن موتور ، راه اندازی بسیاری از وسایل نقلیه دشوار است.

CCA که در یک باتری ذکر شده است، به تعداد آمپرهایی که باتری قادر به پشتیبانی 30 ثانیه در منفی  15 درجه سانتیگراد  است اشاره دارد. اگر قصد دارید از وسیله نقلیه خود در آب و هوای سرد استفاده می کنید انتخاب باتری با درجه CCA بالا ایده خوبی است.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که در طول سال دارای آب و هوای نسبتاً گرم است، آمپر های خنک کننده سرد لازم نیست که در فرآیند انتخاب باتری مورد توجه قرار گیرند.

اگر باتری با توصیه دقیق رتبه بندی CCA خودروی شما در دسترس نیست، می توانید باتری را با درجه کمی بالاتر از آنچه در کتابچه راهنمای کاربر مشخص شده است، انتخاب کنید.


نکات تکمیلی در انتخاب خرید باتری ماشین :

باتری اتومبیل شما ممکن است تحت گارانتی وسیله نقلیه شما باشد. قبل از خرید باتری جدید از جایی غیر از فروشنده اتومبیل، این مورد را بررسی کنید.

اگر اتومبیل شما دیگر تحت گارانتی نیست، نمایندگی ها احتمالاً با  قیمتی بیش از قیمت واقعی  باتری، باتری شما را تعویض خواهند کرد. پس حتما قبل از تعویض در نمایندگی قیمت باتری را از فروشگاه های معتبر بپرسید.

نصب باتری های اتومبیل دست دوم می تواند خطرناک باشد. هر وقت ممکن است باتری های جدید بخرید.

اگر باتری شما شروع به خراب شدن کرد، بلافاصله جستجوی یک جایگزین را از فروشگاه فروش باتری ماشین شروع کنید. با تعویض به موقع باتری خود، ریسک خرید باتری با قیمت بالا از روی ناچاری را از بین ببرید.


"یک باتری ِ جدید به طور معمول پس از 2 تا 3 سال نیاز به تعویض پیدا میکند."


باتری اتومبیل بدون تعمیر و نگهداری نیست. باید باتری خود را مرتباً بررسی کنید تا در شکل خوبی باشد. بَست ها، کابل ها و اتصالات را تمیز و بدون خوردگی نگه دارید. با استفاده از برس سیمی و مخلوط جوش شیرین / آب ، مواد مایل به سفید، مایل به سبز یا مایل به آبی را روی ترمینال های باتری از بین ببرید.

اتصالات باتری خود را مرتباً بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل ها و پست ها به طور ایمن به هم متصل شده اند.


در نظر داشته باشید که یک شارژر قابل حمل باتری را برای استفاده اضطراری درون ماشین خود نگه دارید.

    

این مقاله از نظر دانش نویسنده دقیق و درست است. محتوا فقط برای اطلاع رسانی و مطالعه است و جایگزین مشاوره شخصی یا مشاوره حرفه ای در امور تجاری ، مالی ، حقوقی یا فنی نمی شود.


صباباتری () خرید باتری ماشین () باتری ماشین () قیمت باتری ماشین ()

چرا باتری خودرو های استارت استپ باید یک باتری ویژه باشد؟

1399/11/10 در ساعت 12:46:00

هر فرآیند استارت با مقدار زیادی انرژی از باتری ماشین در ارتباط است. باتری باید در شرایط بسیار خوبی باشد تا بتواند جریان استارت قدرتمندی را به طور کامل تأمین کند. به خصوص با وسایل نقلیه مدرن با سیستم توقف خودکار ، موتور در طول سفر چندین بار خاموش می شود.

چرا باتری خودرو های استارت استپ باید یک باتری ویژه باشد؟
نظر جدید