چرا باتری خودرو های استارت استپ باید یک باتری ویژه باشد؟

1399/11/13 در ساعت 12:00:00

هر فرآیند استارت با مقدار زیادی انرژی از باتری ماشین در ارتباط است. باتری باید در شرایط بسیار خوبی باشد تا بتواند جریان استارت قدرتمندی را به طور کامل تأمین کند. به خصوص با وسایل نقلیه مدرن با سیستم توقف خودکار ، موتور در طول سفر چندین بار خاموش می شود.

چرا باتری خودرو های استارت استپ باید یک باتری ویژه باشد؟

چرا باتری خودرو های استارت-استپ باید یک باتری ویژه باشد؟

هر فرآیند استارت با مقدار زیادی انرژی از باتری خودرو در ارتباط است. باتری باید در شرایط بسیار خوبی باشد تا بتواند جریان استارت قدرتمندی را به طور کامل تأمین کند. به خصوص با وسایل نقلیه مدرن با سیستم توقف خودکار ، موتور در طول سفر چندین بار خاموش می شود. در طی این مراحل ، باتری به تأمین انرژی تمام مصرف کنندگان برق ادامه می دهد. باتری های معمولی برای این کار ( یعنی تخلیه و شارژ مداوم) طراحی نشده اند .فقط یک باتری با فناوری استارت-استپ میتواند از پس این خواسته برآید و چنین فشاری را تحمل کند.
در اتومبیلی که به سیستم توقف خودکار مجهز نیست (خودروهای معمولی ) فرآیند استارت معمولاً یک بار اتفاق می افتد. هنگام رانندگی ، دینام ، برقِ مصرف کنندگان انرژی مانند سیستمهای  سرگرمی ، برف پاک کن و ... را تأمین می کند ، به طوری که اگر دینام در حال کارکردن باشد ، در طول سفر هیچ تخلیه ی بار و انرژی وجود ندارد. این مورد اما  برای اتومبیل های دارای فناوری استارت-استاپ متفاوت است. در طول سفر در شهر ، باتری تحت یک سری دوره های شروع و توقف قرار می گیرد. اگر ماشین با موتور متوقف شده در چراغ راهنمایی ثابت باشد ، مصرف کنندگان برق مانند چراغ ها ، برف پاک کن ها ، رادیو یا نمایشگرها هنوز به برق احتیاج دارند و فشار با تخلیه مداوم و شارژ افزایش می یابد.
به طور خاص ، سفرهای کوتاه یک چالش برای باتری به وجود می آورد. به خصوص با باتری های قدیمی و در زمستان ، میزان شارژ باتری کاهش می یابد ، به طوری که شارژ کافی در طول سفرهای کوتاه همیشه  فراهم  نمی شود. این می تواند منجر به تخلیه تدریجی باتری شود ، به طوری که در برخی مواقع ، باتری انرژی کافی برای روشن کردن موتور را ندارد.اما با استفاده از فناوری جدید و استفاده شده در باتری های جدید ، شارژ تامین شده در سفرهای طولانی میتواند جوابگوی انرژی لازم خودرو در سفرهای کوتاه درون شهری باشد

سه مزیت باتری های  

شروع جریان پرقدرت دارند : باتریهای   ٍEFB  با قدرت موتور استارت را روشن کرده و مدت زمان استارت خوردن را تا حد قابل توجهی پایین می آورند.به لطف چرخه مداوم باتری های EFB ، موتور میتواند چندین بار در فواصل کوتاه خاموش و روشن شود بدون آنکه هنگام راه اندازی مجدد مشکلی ایجاد کند.
حالت شارژ متعادل :  در خودروهایی که با تکلنولوژی استارت-استپ کار میکنند ، باتری علاوه بر شارژ توسط دینام ، توسط سیستم بازیابی ترمز نیز شارژ میشوند. با توجه به اینکه باتری های معمولی باید دائم شارژ شوند ، نمی توانند انرژی حاصل از ترمز را جذب کنند .
ظرفیت ذخیره بالا  : ظرفیت ذخیره بالا ، منبع لازم جهت تغذیه اجزای الکتریکی را تضمین میکند.حتی اگر باتری به طور کامل شارژ نشده باشد 

حقایق جالب در مورد فن آوری  استارت-استپ

سیستم های استارت-استپ به یک باتری با فناوری مدرن نیاز دارند زیرا باتری های معمولی برای پاسخگویی به خواسته های بالاتر این وسیله نقلیه طراحی نشده اند. طراحی سیستم های الکتریکی در وسایل نقلیه برای عملکرد صحیح و مطمئن به یک فناوری باتری سازگار نیاز دارد. اگر باتری نادرستی بر روی خودرو نصب شده باشد این میتواند منجر به خرابی زودرس باتری گردد.
به همین دلیل فقط باتری های  EFB و یا AGM باید بر روی خودروهایی با توقف خودکار نصب گردد


خرید باتری ماشین () باتری ماشین () قیمت باتری ماشین ()

چگونه بهترین باتری را برای ماشین خود انتخاب کنیم؟

1399/02/01 در ساعت 11:22:00

باتری ماشین شما وسیله است که معمولا در زیر کاپوت قرار گرفته که  نه تنها برق مورد نیاز قفل درب، پنجره های کشویی، چراغ ها و سایر لوازم جانبی خودرو را تأمین می کند

چگونه بهترین باتری را برای ماشین خود انتخاب کنیم؟
نظر جدید