هوای داغ تابستان و باتری خودروی شما

1399/02/29 در ساعت 18:16:00

وقتی به مشکلات باتری فکر می کنید ، احتمالاً ، یک باتری ماشین خراب در صبح سرد زمستان به ذهنتون میاد.اما باید بدونید که ، گرمای تابستان نیز میتواند بیشتر از برف و سرمای زمستان به باتری خودروی شما آسیب برساند. دمای داغ تابستان می تواند قدرت استارت باتری شما رو کاهش داده و عمر آن را کوتاه کند.

هوای داغ تابستان و باتری خودروی شما

وقتی به مشکلات باتری فکر می کنید ، احتمالاً ، یک باتری ماشین خراب در صبح سرد زمستان به ذهنتون میاد.اما باید بدونید که  ، گرمای تابستان نیز میتواند بیشتر از برف و سرمای زمستان به باتری خودروی شما آسیب برساند. دمای داغ تابستان می تواند قدرت استارت باتری شما رو کاهش داده و عمر آن را کوتاه کند.

منتظر گرم شدن تابستان نمانید و قبل از شروع گرما ، دست به کار شوید.

 

تمیز نگهش دار :

کثیفی و خاک را از روی باتری خود، پاک کنید. چربی به همراه خاک آلودگی ، میتواند انرژی باتری شما را تخلیه کند. بنابراین سرباتری خود را از هرگونه آلودگی و چربی تمیز کنید.

 

مراقب خوردگی سرباتری ها باشید :

دمای بالای تابستان به معنای دمای بالای موتور خودروی شما نیز هست .این افزایش دما می تواند باعث ایجاد خوردگی در داخل باتری شما شود که میتواند قطع شدن جریان را به همراه داشته باشد.باتری را به طور منظم برای علائم خوردگی بررسی کنید. هرگونه خوردگی را با یک بورس مسی یا پد تمیز کننده ، تمیز کنید.

 

سطح آب اسید را بررسی کنید :

در باتری های اسیدی ، گرمای تابستان میتواند باعث تبخیر آب از الکترولیت شود. سطح آب در هر سلول را بررسی کنید و اگر سطح آن کم بود، با آب مقطر ، پر کنید

 

به دنبال آسیب باشید :

باتری خود را برای علائم نشت ، ترک یا برآمدگی بررسی کنید.اگر به هریک از این موارد برخوردید ، وقت آن است که قبل از اینکه در مسیر بمانید ،آن را تعویض کنید.

 

یک حرفه ای باتریِ شما را ببیند :

قبل از گرم شدن تابستان ، مکانیکتان باتری و سیستم الکتریکی را بررسی کند. آنها میتوانند مسائل را پیش تر از بروز مشکل متوجه شوند.

 

ریسک نکنید :

اگر باتری شما بیش از چهار سال (برای باتری ها کره ای معتبر و دوسال ونیم برای باتری های ایرانی) عمر کرده ، آن را عوض کنید. با قدیمی شدن باتری شما، احتمال خرابی آن افزایش میابد.

 

آن را شارژ کنید :

اگر به مدت سه هفته یا بیشتر از وسیله ی نقیله خود استفاده نکرده اید و ماشین شما استارت نمی خورد، ابتدا باتری را با وسیله ی دیگر شارژ نمایید ( منظور از وسیله ی دیگر شارژهای برقی می باشد که در باتری فروشی ها و باتری سازی ها وجود دارد).

 

مطمئن باشید جای باتری شما ایمن است :

اطمینان حاصل کنید که مکان باتری شما محکم و در جای خود ایمن است وکابل ها و اتصالات آن محکم می باشند. اگر باتری شما به درستی نصب نشده باشد، عملکرد آن کاهش می یابد.

 

باتری مناسب از همه جهت انتخاب کنید :

اگر نیاز به تعویض باتری پیدا کردید حتما باتری خریداری کنید که ظرفیت آمپر و اندازه ی آن مناسب خودروی شما باشد.

نظر جدید