8 راه آسان برای اطمینان از شارژ بودن باتری ماشین در زمستان:

1399/11/11 در ساعت 12:00:00

باتری ماشین یکی از مواردی است که به ندرت درباره ی آن فکر میکنید مگر آنکه مجبور باشید و اگر مجبور باشید بدان معناست که باتری ماشین شما مشکلی دارد. هیچ چیز بدتر از آن نیست که در ماشین شما به علت شارژ نبودن باتری ، استارت نخورد خصوصا اینکه در روزهای فصل زمستان باشید. سرما باعث از بین رفتن انرژی و شارژ

8 راه آسان برای اطمینان از شارژ بودن باتری ماشین در زمستان:

8 راه آسان برای اطمینان از شارژ بودن باتری خودرو در زمستان:


باتری ماشین یکی از مواردی است که به ندرت درباره ی آن فکر میکنید مگر آنکه مجبور باشید و اگر مجبور باشید بدان معناست که باتری ماشین شما مشکلی دارد. هیچ چیز بدتر از آن نیست که در ماشین شما به علت شارژ نبودن باتری ، استارت نخورد خصوصا اینکه در روزهای فصل زمستان باشید. سرما باعث از بین رفتن انرژی و شارژ باتری خودروی شما میشود برای جلوگیری از این اتفاق شما میتوانید به آسانی بدون بررسی کردن شارژ باتری خودروی خود، از شارژ بودن آن اطمینان حاصل کنید.
در اینجا به ذکر مواردی می پردازیم که به سلامت باتری شما در فصل زمستان کمک میکند تا از استارت نخوردن آن در امان باشید :
1- باتری خود را شارژ نگه دارید :
شارژ بودن دائمی باتری ماشین از مهمترین عواملی ست که در فصل زمستان به حفظ سلامت باتری شما کمک میکند.اگر شما از آن دسته آدمهایی هستید که به مدت زیاد از خودروی خود استفاده نمی کنند ، میتوانید با تهیه و خرید یک شارژر باتری از فروشگاههای لوازم یدکی خودرو، همواره باتری خود را شارژ نگه دارید.
2- ماشین خود را دور از باد پارک کنید  
شاید کمی تعجب کنید و بگویید پارک کردن ماشین چه ارتباطی با شارژ باتری دارد. اما مطمئن باشید که این کار میتواند تا مقدار زیاد به از بین نرفتن شارژ باتری شما کمک کند. همانطور که میدانید درجه دما در طول شب به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکند که این کاهش دما علاوه بر نبود خورشید  ، به دلیل باد نیز ایجاد خواهد شد و همانطور که میدانید سرما تا حدود زیادی شارژ باتری شما را کم میکند. بنابراین دور نگه داشتن ماشین از سرما تا حدود زیادی از این امر محافظت میکند. پس اگر پارکینگ دارید می توانید با قرار دادن آن در نزدیکی دیواری که جلوی باد را می گیرد ، مطمئن شوید که ماشین را در جای مناسبی پارک کرده اید.
3- لوازم جانبی اتومبیل خود را قبل از ترک ماشین خاموش کنید.
همواره لوازم جانبی اتومبیل خود را قبل از ترک ماشین خاموش کنید زیرا روشن ماندن یکی از آنها پس از ترک خودرو، تا حدود زیادی از شارژ باتری میکاهد و حتی میتواند موجب استارت نخوردن ماشین شود. موارد زیادی پیش آمده که راننده از خاموش بودن لوازم داخل مطمئن بود اما مجددا مشاهده کرده که باتری خودرو خالی شده . در این مواقع حتما خودروی خود را به متخصص نشان دهید تا مطمئن شوید پس از ترک ماشین ، برق تمام لوازم جانبی قطع میشود. بعضی از لوازم جانبی ماشین در اثر نصب اشتباه به اصطلاح موجب برق دزدی در خودرو میشود و همین امر، انرژی باتری خودروی شما را از بین میبرد.
4- باتری خود را کاملا تمیز نگه دارید
باتری خود را از آلودگی و گرد و خاک پاک نگه دارید ، هرچه باتری شما تمیزتر باشد شانس بیشتری برای نگهداری انرژی دارد. دمای سرد باعث ضخیم شدن روغن خودرو و همچنین افزایش مقاومت الکتریکی میشود. بنابراین باتری شما باید انرژی بیشتری داشته باشد . اگر بر روی باتری آلودگی جمع شده باشد ، ایجاد مقاومت خواهد کرد که موجب میشود برای استارت باتری شما بسیار سخت تر کار کند. سرباتری ها ، معمولا مکانی هستند که بیشتر در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارند. حتما سرباتریهای خود را با جوش شیرین و آب گرم شستشو دهید و مطمئن باشید که هیچ گرد وخاک و کثیفی روی آن قرار نداشته باشد.
5- باتری خود را بررسی کنید
اغلب مردم عادت دارند هر زمان که باتری خودروی آنها استارت نزد و از خرابی آن مطمئن شدند ، آن تعویض کنند. اما ما به شما راه دیگری را پیشنهاد میکنیم. شما میتوانید با بررسی باتری خود از سالم بودن آن مطمئن شوید تا از گیر کردن در موقعیت بدی جلوگیری کنید. چک کردن ظاهر فیزیکی باتری، چک کردن تاریخ باتری ، تاریخ نصب آن و مقدار رسوب انباشته شده در سرباتری ها مواردی هستند که شما میتوانید با دانستن آنها ، خرابی باتری خود را پیش بینی کنید و قبل از گیر کردن در موقعیتی بد ، آن را تعویض کنید. شکستگی قسمتی از باتری و سرباتری ها و ایجاد رسوب فراوان در سرباتری ها از مواردی ست که با مشاهده ی آن باید باتری خود را تعویض کنید . همچنین اگر از تاریخ نصب باتری بر روی خودرو بیشتر 2 سال میگذرد ، باید بدانید که زمان تعویض آن فرا رسیده.
6- هر چند روز یکبار از ماشین استفاده کنید.
اگر میخواهید همواره از شارژ بودن باتری خود اطمینان حاصل کنید ، پیشنهاد میشود هرچند روز یکبار ( سه تا چهار روز) حد اقل به مدت 10 دقیقه با ماشین خود رانندگی کنید. حرکت با ماشین در سرمای زمستان ، شانس سالم ماندن باتری شما را افزایش میدهد.
7- از کاور باتری استفاده کنید.
یکی از راههای مهم شارژ نگه داشتن باتری ، گرم نگه داشتن آن در فصل زمستان است. شاید در ابتدا این موضوع خیلی مهم به نظر نرسد اما یکی از راهکارهایی است که به سالم بودن باتری شما بسیار کمک میکند. کاور باتری ، پوششی ست ضد حریق که به دور باتری پیچیده می شود تا از آن در برابر سرمای شدید محافظت کند. با تهیه  ی یکی از آنها عمر باتری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
8- همراه خود جامپراستارت داشته باشید.
شاید همراه داشتن همیشگی جامپر استارت بی معنی به نظر برسد اما شما با این کار ، خود را از اتفاق بدِ استارت نخوردن خودروی خود در سرما نجات خواهید داد. اگر به هردلیلی انرژی باتری شما در سرما از بین برود و یا باتری شما به علت استهلاک نتواند انرژی لازم را در خود ذخیره کند ، با داشتن یک جامبر استارت ، شما میتواند خود را نجات دهید تا در اولین فرصت آن را تعویض کنید. برای استفاده از جامبر استارت توجه داشته باشید که حتما سرباتری ها و مکان اتصالات به سیم های جامپر استارت تمیز باشد و اتصال کامل برقرار شود.
 
9- . 8. پرش آن را هر چند وقت یک بار شروع کنید ممکن است پریدن از اتومبیل خود در صورت عدم نیاز بی معنی به نظر برسد ، اما ممکن است با این کار خود را از هر گونه باتری اتومبیل آینده نجات دهید. شارژ نگه داشتن باتری ماشین خود تا حد ممکن به این معنی است که در هوای سرد به همین سرعت یخ نمی زند. معنی Gauge در کابل های جامپر شما چیست من قبلاً به اهمیت وجود کابلهای بلوز در ماشین شما اشاره کردم ، اما اکنون ما واقعاً وارد آن خواهیم شد. تمام خوردگی هایی که داشتم را به خاطر می آورم؟ خوب ، خوردگی همراه با کابل های جامپر کثیف یا قدیمی قرار نیست به خوبی پایان یابد. قبل از اینکه پیش بروید و شروع به شروع کار باتری ماشین خود کنید ، مطمئن شوید که گیره های کابل جامپر را تمیز کرده اید. سعی کنید هرگونه آلودگی یا آلودگی را که در اطراف باتری جمع شده است نیز تمیز کنید. اگر هر دو کابل باتری و جامپر شما چندان خوب کار نمی کنند ، ممکن است وقت آن باشد که هر دو را خاموش کنید ، به خصوص اگر ماشین بزرگتری دارید. من توصیه می کنم به جای استفاده از کابل های بلوز ، در عوض یک بسته تقویت کننده باتری داشته باشید. استفاده از آنها آسان بوده و نسبت به استفاده از مجموعه ای از کابل های جهنده کنترل بیشتری دارند.
 
همانطور که ملاحظه کردید ، شارژ نگه داشتن باتری اتومبیل در فصل زمستان ، خیلی کار سختی نیست . اکنون شما روشهای صحیح مراقبت از باتری خودروی خود را میدانید و با رعایت چند نکته ساده ، میتوانید از رانندگی با خودروی خود در فصل زمستان لذت ببرید.

نظر جدید